✓ Fri frakt från 100 kr ✓ Fria byten ✓ 1-3 Dagars leverans

Köpvillkor

Vad undrar du om? Välj ett alternativ:

1. Kontakt

Telefon (kundservice): 08-121 484 60 (mån-fre: 11-16, lördagar, söndagar & helgdagar: stängt)
E-mail: [email protected] (dygnet runt, alla dagar)

Vi försöker att svara direkt på alla ärenden via email, men under helger och upptagna dagar kan det ta lite längre tid, dock högst 48 timmar.

2. Allmän information

Alla priser visas i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad svensk moms på 25%. Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målmans tillstånd. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, i ett sådant fall kommer vi att kontakta dig omedelbart. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan tillstånd.
Färger kan se olika ut beroende på vilken skärm man tittar på, därför kan vi aldrig garantera till 100% att färgen som du ser på skärmen är en exakt återspegling av verkliga produkten, vi gör så klart vårt bästa att det är så nära som möjligt och det går alltid att returnera.

3. Frakt & Leverans

Fri frakt på alla beställningar inom Sverige som är över 100 kr, annars 29 kr i frakt. Alla försändelser skickas med Postnord (www.postnord.se).

Leveranstiden är i vanliga fall 1-3 arbetsdagar om inget annat anges för produkten. Om din order har en produkt som har en längre leveranstid så kommer din order att skickas beroende på den längsta leveranstiden. Om din försändelse inte har kommit till dig 7 dagar efter att du har fått leveransbekräftelsen så är det viktigt att du tar kontakt med oss.

4. Outlöst försändelse

Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer vi att debitera dig 295 kr samt eventuella fakturaavgifter, för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan. Samma gäller för utlandsförsändelser.

Vi tar inget ansvar för outlösta försändelser som skickas till utlandet. Skulle en sådan försändelse ändå skickas i retur till oss så kommer vi att debitera den verkliga fraktkostnaden (fram och tillbaka) samt 295 kr.

5. Leverans till utlandet

Fraktkostnaden till utlandet är 79 kr, fri frakt gäller ej. Leveranstid inom Europa är 3-6 arbetsdagar och utanför Europa 7-14 arbetsdagar.

Enligt lag måste alla försändelser utanför EU tulldeklareras, vilket innebär att innehållets värde måste anges på paketet. Det är ditt ansvar som kund att stå för eventuella kostnader som kan tillkomma vid leverans utanför EU (bl.a. Norge). Vid enstaka fall kan försändelser dröja hos respektive lands tullverk.

6. Betalningsalternativ

Vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda en smidig och säker köpupplevelse. För att genomföra köpet och bli identifierad behöver du fylla i de vanliga personuppgifterna. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Klarna Faktura

Handla först och betala sen per faktura 14 dagars betaltid avgiftsfritt. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Du måste vara över 18 år och får ej ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura. Leveransadressen måste även vara samma som din folkbokföringsadress.

Du kan även se alla din fakturor under www.klarna.com. Där kan du betala och förlänga dina fakturor.

Klarna Konto - Dela upp betalningen

Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en smidig månadsfaktura. Betalningen sker alltid den sista dagen i månaden. Årsränta 19,5%, aviavgift 29 kr/mån. Läs mer om Klarnas tjänst Klarna Konto.

Du kan även se alla din fakturor under www.klarna.com. Där kan du betala och förlänga dina fakturor.

Bank/kreditkort

Du kan enkelt betala med bank- eller kreditkort.Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. För maximal säkerhet använder vi även 3D-Secure.

Direkt/bankbetalning

Du betalar direkt genom att logga in och föra över pengar via din internetbank. Vi erbjuder via Klarna direktbetalning med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra.

7. Returer & Byten

Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och prova på varan förutsatt att varans art förutsätter detta. Av hygieniska skäl så kan vi inte ta emot returer på örhängen och smink där plomberingen är bruten eller underkläder och badkläder där hygienskyddet är borttaget. Är varan inte i oförändrat skick har MAD LADY AB rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Notera att inga etiketter eller liknande får sättas direkt på skokartongen vid en retur. Är kartongen skadad vid returen till oss tar vi ut en avgift om minst 20% av varans värde eller 150kr. Kepsar får inte skickas i kuvert utan måste skickas till oss i kartong då formen måste bibehållas.

Ångerrätten börjar att löpa den dag då du tar emot varan (ångerfristen). Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta oss inom ångerfristen, du kan skicka ett meddelande här. Returfrakten kostar 49 kr om du använder returetiketten som följer med, beloppet justeras vid återbetalning. Du som sändare är ansvarig för att försändelsen kommer fram till MAD LADY AB. Försändelsen får max väga 2kg, i annat fall står kunden själv för returfrakten.

MAD LADY AB erbjuder utöver den lagstadgade ångerrätten även 30 dagars öppet köp. Du kan alltså returnera dina varor inom 30 dagar efter att du har mottagit din beställning och vi ska ha mottagit din retur senast den 30:de dagen efter att beställningen har mottagits. Om du har valt faktura som betalningsalternativ så glöm inte att antingen betala eller förlänga din faktura, speciellt om du inte har mottagit mailbekräftelse på att din retur är hanterad innan förfallodatumet.

Vid byte så behöver du endast fylla i retursedeln som du får med din försändelse, där du specificerar vilka varor du vill byta till. Varan/varorna som du ska byta till måste vara av samma värde eller lägre. Vid byte är returfrakten gratis. Du behåller och betalar originalfakturan. Glöm inte att fakturan måste vara betald i tid vid byte av varor, även om du inte har hunnit att få hem ditt byte.

8. Återbetalning

När vi har mottagit din retur så kommer vi att genomföra återbetalningen inom 10 dagar. Du kommer att bli meddelad via mail när din återbetalning är genomförd.

  • Faktura: Du kommer att få ett uppdaterat belopp via mail. Vi skickar inte ut en ny faktura, du behåller den fakturan som du får från början.
  • Kredit- eller bankkort: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
  • Direktbetalning: Du kommer att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor justerat med returfrakten insatt på kontot, inom 3-5 bankdagar från återbetalningstillfället.
  • Delbetalning: Din delbetalning kommer att justeras med motsvarande belopp för returnerade varor och justerat med returfrakten.
  • Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.

  • 9. Reklamation

    Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till oss inom skälig tid. Eller om varan har gått sönder innan garantitiden är över så kan du också reklamera varan. Kontakta oss först via mail och berätta om vad som är fel, ange ditt beställningsnummer och artikelnummer eller produktnamn. Vi kommer därefter återkomma med detaljer om hur du kan gå vidare.

    För privatkonsument gäller konsumentköplagen (1990:932), vilket innebär att kunden har rätt att få frakten och returfrakten återbetald vid ett giltigt returärende.

    10. Avbeställning & Ändring av order

    Det går inte att avbeställa en order efter att ordern är slutförd.

    11. Adressuppgifter

    Var noggrann när du anger dina adressuppgifter, vi kommer att skicka till den exakta adressen som du anger. Om ditt namn/efternamn inte finns folkbokfört eller står ej på brevlådan så måste du ange en C/O adress (efternamnet på personen som är folkbokförd på adressen dit ordern skickas). Vid fakturabetalning kommer ordern att skickas till den adress där personnumret är folkbokfört. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress.

    12. Personuppgifter

    MAD LADY AB förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), branschregler och andra relevanta normer. För att du bättre skall kunna förstå hur vi behandlar information om dig, kan du läsa mer om våra grundläggande principer för behandling av dina personuppgifter.

    13. Force Majeure

    I händelse av omständigheter som står utanför MAD LADY AB skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska MAD LADY AB förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som MAD LADY AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

    14. Tvist

    Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även använda den online-plattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.