Valuta: Språk:

Varukorgen

Du har inga varor i din varukorg.

Returer och Byten


Ångerrätt och Byte

Du utnyttjar din ångerrätt genom att skicka ett meddelande till oss via email.

Ladda ner en retursedel och följ instruktionerna som står på den: Retursedel eller gå till www.madlady.se/media/retursedel.pdf.

Observera att alla returnerade varor måste vara oanvända, otvättade, ej luktskadade och vi rekommenderar att ha kvar alla medföljande etiketter och originalförpackningen (du kan självklart prova dina produkter). Av hygieniska skäl så kan vi inte ta emot returer på örhängen och smink där plomberingen är bruten eller underkläder och badkläder där hygienskyddet är borttaget.
Du som sändare är ansvarig för alla returkostnader och att försändelsen kommer fram till oss. Vid byten står vi för frakten när vi skickar nya varan till dig. Vid reklamation står vi för samtliga fraktkostnader (läs mer om reklamation).

Returadress:
MAD LADY AB
Ordernummer:___________
Limhamnsgårdens Allé 29
216 16 Limhamn
Sverige


Internationella byten och returer / International returns and exchanges

Internationella returer och byten täcks inte av samma policy som för våra svenska kunder. För returer som kommer från utlandet så är fraktkostnaden ej återbetalningsbar. Endast vid byten så står vi för frakten tillbaka till dig.

OBS! Om returen avser dig som är från Norge (eller annat land utanför EU) så är det viktigt att ni anger på deklarationsedelen att innehållet är "Clothes - Return" och att värdet är under 100 SEK. Vi kommer inte att ta emot returer som inte följer dessa riktlinjer och eventuella tullkostnader kommer att debiteras avsändaren.


Outhämtade paket

Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av retur- eller ångerrätten. Hämtas paketet inte ut måste vi debitera dig 180 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt.

Vid tillbakaskickade paket på grund av felangiven adress måste vi debitera dig 250 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt. Det är kundens skyldig att kontrollera att adressen som försändelsen ska skickas till är rätt och att informera oss i god tid om eventuella adressändringar kommer att ske.