Valuta: Språk:

Varukorgen

Du har inga varor i din varukorg.

Retur, byte och reklamation


Ångerrätt

Inte helt nöjd? Ingen fara, du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Ångerrätten börjar att löpa den dag då du tar emot varan (ångerfristen). Du som sändare är ansvarig att försändelsen kommer fram till MAD LADY AB. Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Är varan inte i oförändrat skick har MAD LADY AB rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar här.

MAD LADY AB erbjuder utöver den lagstadgade ångerrätten även 30 dagars öppet köp. Du kan alltså returnera dina varor inom 30 dagar efter att beställningen är gjord!

Gör så här vid retur:

Vid ånger så kostar returfrakten 49 kr om du använder den förbetalda etiketten som följer med. Beloppet justeras vid återbetalning.

1. Fyll i retursedeln som vi skickat med din beställning. Du kan även ladda ner retursedeln här.
2. Klipp av den förfrankerade adressetiketten som du hittar längst ner på retursedeln.
3. Packa ner dina varor tillsammans med retursedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i.
4. Tejpa fast adressetiketten på paketet.
5. Lämna hos ett postombud eller lämna direkt i brevlådan om försändelsen får plats.

Gör så här vid byte:

Vid byte så är returfrakten gratis.

1. Fyll i retursedeln som vi skickat med din beställning. Fyll i vilken storlek du vill byta till eller till vilken vara. Du kan även ladda ner retursedeln här.
2. Klipp av den förfrankerade adressetiketten som du hittar längst ner på retursedeln.
3. Packa ner dina varor tillsammans med retursedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i.
4. Tejpa fast adressetiketten på paketet.
5. Lämna hos ett postombud eller lämna direkt i brevlådan om försändelsen får plats.

Gör så här vid reklamation:

Skulle du få en fellevererad vara ska du kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt. Vid reklamation av defekt vara behöver du också kontakta kundtjänst. Vi står självklart för returfrakten vid felleveranser och godkända reklamationer.

Återbetalning
Faktura

Vid betalning med faktura justerar du själv beloppet på din faktura vid retur efter att vi har skickat ett infomail om återstående belopp. Vi skickar ej någon ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur:

  • Varor du har valt att behålla.
  • Faktureringsavgift 19 SEK
  • Returfrakt 49 SEK
  • Delbetalning

    Om du returnerar hela eller delar av din beställning så kommer motsvarande summa för varorna att makuleras. Beloppet blir justerat på din nästkommande faktura du får hemskickad. Du betalar följande avgifter vid retur:

  • Varor du har valt att behålla.
  • Returfrakt 49 SEK
  • Övriga avgifter som ränta och aviavgifter från Svea Ekonomi
  • Kortköp & PayPal

    Om du har betalt med bankkort eller betalkort så återför vi pengarna till det kort som du använde för att betala ursprungsordern.

    Bankbetalning

    Om du har betalt med bankbetalning/banköverföring så återför vi pengarna till det konto som du använde för att betala ursprungsordern.

    Rabatter

    Om du har använt dig av någon rabatt så kommer summan att justeras enligt rabattkodens villkor, varefter du kommer att få en bekräftelse på mail med slutgiltiga summan.

    Outlösta försändelser

    Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer vi att debitera dig 295 kr för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan. Samma gäller för utlandsförsändelser. Vi kommer heller inte att stå för eventuella fakturaavgifter som tillkommer vi försenad betalning på grund av outlösta försändelser eller om man skriver fel adress utan att informera oss om detta.