Valuta: Språk:

Varukorgen

Du har inga varor i din varukorg.

Köpvillkor

Alltid Fri Frakt
Leveranstid 1-3 Dagar
30 Dagars Öppet Köp
0 kr i Fakturaavgift, 20 Dagars Betalningsvillkor

Vad undrar du om? Välj ett alternativ:

1. Kontakt

Telefon (kundservice): +46 (0) 707 58 58 06 (mån-fre: 10-16, lördagar, söndagar & helgdagar: stängt)
E-mail: info@madlady.se (dygnet runt, alla dagar)

Vi försöker att svara direkt på alla ärenden via email, men under helger och upptagna dagar kan det ta lite längre tid, dock högst 24 timmar.

2. Allmän information

Alla priser visas i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad svensk moms på 25%. Du måste vara över 18 år för att handla hos oss eller ha målmans tillstånd. Alla beställningar görs via internet, i annat fall kontakta oss. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, i ett sådant fall kommer vi att kontakta dig omedelbart. All material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner utan tillstånd.

3. Frakt & Leverans

Fri frakt på alla beställningar inom Sverige. Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag kommer att behandlas samma dag. Alla försändelser skickas med Svenska Posten (www.posten.se).

Leveranstiden är i vanliga fall 1-3 dagar om inget annat anges för produkten. Om din order har en produkt som har en längre leveranstid så kommer din order att skickas beroende på längsta leveranstid. Om din försändelse inte har kommit till dig 7 dagar efter att du har fått leveransbekräftelsen så är det viktigt att du tar kontakt med oss.

4. Outlöst försändelse

Försändelser som inte hämtas ut, utan som går i retur till oss (skickas tillbaka om det inte hämtas ut inom 10 dagar från postombud) omfattas ej av retur- eller ångerrätten. Hämtas försändelsen inte ut så kommer vi att debitera dig 295 kr för att täcka våra kostnader. Avgiften läggs på originalfakturan. Samma gäller för utlandsförsändelser.

5. Leverans till uttlandet

Fraktkostnaden till utlandet är 79 kr, fri frakt gäller ej. Leveranstid inom Europa är 3-6 arbetsdagar och utanför Europa 7-14 arbetsdagar.

Enligt lag måste alla försändelser utanför EU tulldeklareras, vilket innebär att innehållets värde måste anges på paketet. Det är ditt ansvar som kund att stå för eventuella kostnader som kan tillkomma vid leverans utanför EU (bl.a. Norge). Vid enstaka fall kan försändelser dröja hos respektive lands tullverk.

6. Betalningsalternativ
Faktura - Svea WebPay

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Betalning via faktura är ett smidigt och säkert betalningsalternativ och är dessutom 0 kr i faktureringsavgift. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av MAD LADY AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 20 dagar, du behöver alltså inte betala något i förskott, fakturan får du tillsammans med dina varor. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning - Svea WebPay

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa direkt till Svea Ekonomi AB på 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Kortbetalning - Svea WebPay

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea WebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, Maestro, AMEX. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL 128 bit (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

PayPal

Du kan betala med PayPal hos oss. Du kommer att skickas vidare till PayPals betalningssida där du ska logga in på ditt konto. PayPal är en av de största betalningsleverantörerna i hela världen och används på alla stora som små betalningssidor.

7. Returer & Byten

Som privatkonsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och prova på varan förutsatt att varans art förutsätter detta. Av hygieniska skäl så kan vi inte ta emot returer på örhängen och smink där plomberingen är bruten eller underkläder och badkläder där hygienskyddet är borttaget. Är varan inte oförändrat skick har MAD LADY AB rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet.

Ångerrätten börjar att löpa den dag då du tar emot varan (ångerfristen). Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta oss inom ångerfristen, du kan skicka ett meddelande här. Du som sändare är ansvarig för alla returkostnader (fråga ditt postombud eller gå in på Posten Skicka Lätt) och att försändelsen kommer fram till MAD LADY AB.

MAD LADY AB erbjuder utöver den lagstadgade ångerrätten även 30 dagars öppet köp. Du kan alltså returnera dina varor inom 30 dagar efter att beställningen är gjord!

Vid byte så behöver du endast fylla i retursedeln som du får med din försändelse, där du specificerar vilka varor du vill byta till. Vid byte står vi för frakten när vi skickar nya varor till dig, men du är fortfarande ansvarig för kostnaden för returfrakten tillbaka till oss. Du behåller och betalar även originalfakturan.

Ladda ner en retursedel och följ instruktionerna som står på den: Retursedel (om du inte kan skriva ut din retursedel så kontakta oss så hjälper vi dig).

8. Återbetalning

När vi har mottagit din retur så kommer vi att genomföra återbetalningen inom 14 dagar. Vi kommer att meddela dig via email när din återbetalning är genomförd.

  • Vid betalning med faktura, så kommer motsvarande belopp för returnerade varor att makuleras. Du kommer därefter erhålla en kreditfaktura på makulerat belopp. Vi skickar inte ut någon ny faktura därför kan inbetalningsuppgifterna från originalfakturan användas.
  • Vid betalning med kredit- eller bankkort så kommer du att erhålla motsvarande belopp för returnerade varor. Det brukar ta 3-5 bankdagar för banken att behandla återbetalningen.
  • Vid betalning via PayPal kommer du erhålla motsvarande belopp för returnerade varor inom 1-2 dagar från återbetalningstillfället.
  • 9. Reklamation

    Om du har fått en skadad vara vid leverans så måste du meddela detta till oss inom skälig tid. Eller om varan har gått sönder innan garantitiden är över så kan du också reklamera varan. Kontakta oss först via email och berätta om vad som är fel, ange ditt beställningsnummer och artikelnummer eller produktnamn. Vi kommer därefter återkomma med detaljer om hur du kan gå vidare.

    För privatkonsument gäller konsumentköplagen (1990:932), vilket innebär att kunden har rätt att få frakten och returfrakten återbetald vid ett giltigt returärende.

    10. Avbeställning & Ändring av beställning

    Du kan ändra och avbeställa din beställning utan någon kostnad. Ändring och avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig.

    11. Adressuppgifter

    Var noggrann när du anger dina adressuppgifter, vi kommer att skicka till exakta adressen som ni anger. Om ditt namn/efternamn inte finns folkbokfört eller står ej på brevlådan så måste du ange en C/O adress (efternamnet på personen som är folkbokförd på adressen dit ordern skickas). Vid fakturabetalning kommer ordern att skickas till den adress där personnumret är folkbokfört. Det är ditt ansvar som köpare att uppge rätt adress.

    12. Personuppgifter

    MAD LADY AB förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), branschregler och andra relevanta normer. För att du bättre skall kunna förstå hur vi behandlar information om dig, kan du läsa mer om våra grundläggande principer för behandling av dina personuppgifter.

    13. Tvist

    Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.